Wednesday, May 8, 2013

My Debate Team


Assalamualaikum,

Hampir tiga  bulan saya menyepikan diri dalam dunia blogging ini. Maklumlah, bila tiba musim pilihanraya, ada baiklah kita menjaga mulut dan buah fikiran masing2 dari menegakkan benang yang basah. Yang A kata yang B, yang B 'mengucing' yang A [mengucing adalah perkataan yang sopan bagi menggantikan perkataan 'menganjing']. Jadi, lebih baik kita membetulkan niat kita dan menjaga peradaban kita, selain tingkatkan amal ibadah dan meningkatkan amal bakti.

Ok, letak tepi dulu soal pilihanraya.

Seperti biasa, alasan utk tidak mengupdate blog adalah disebabkan setiap tahun, bulan Mac dan April adalah bulan-bulan yang sibuk dalam melaksanakan tugas-tugas utama di sekolah. Saya pula mcm biasa le, bulan Mac dan April untuk training netball dan debate team. Memula saya mulai dengan pencarian bakat-bakat baru untuk debate disebabkan team yang terdahulu nampak sedikit pincang. Maka saya pun haruslah buat Debate Camp pada hari cuti. Alhamdulillah, murid-murid di sini dah tak macam dulu lagi; kena paksa masuk debate team. Sekarang dah ramai yg nak masuk, siap merajuk-rajuk lagi yg tak dpt join.






Training punya training, hari pertandingan pun tiba. KPI cuma nak masuk Semi Final je sbb dulu pun
dpt no 3 je. Since this is a new team, jadi harapan pun tak menggunung, appear as underdog (eerr...anjing lagi?). Tapi Alhamdulillah, berkat berusaha agaknya, budak2 tu dpt Champion dan akan mewakili Kulai ke State Level. 

Alhamdulillah, KPI peribadi dah tercapai, dan saya boleh la bersara dengan aman sentosa, bagi cikgu2 baru training pulak. Kata orang, bersara lah ketika di puncak kejayaan.

2 comments: