Wednesday, September 19, 2012

What should I do?


Assalamualaikum,
Wahhh...dah lama betul saya tak update blog ye. Rasa dah berkurun lamanya. Tapi tak kisah tu sbb saya menggunakan blog saya ni lebih kepada catatan peribadi, dan bukannya obligation utk menulis sesuatu semata-mata utk tatapan peminat. Errr...saya bukan Hanis Zalikha tau!

Ok, kali ni saya mencatatkan sesuatu yg sentap di pagi hari. Alkisahnya, hal ini sudah kali yg ketiga berlaku, sampaikan dah naik buntu nak buat mcmmana. Mungkin hanya doa sahajalah yg akan merubah segalanya...
Tak tau apa kena dengan Azeem tahun ni, prestasinya sangat merosot, terutama dlm subjek Bahasa Cina nya. Ni baru Darjah 3. Dia membayangkan seolah-olah dia tak dapat mengikuti sistem pembelajaran di sekolahnya. Last year ok saje - siap dpt no 3 lagi sehinggakan dia dapat masuk ke kelas yg ke4. Tapi tahun ni, masyaAllah! sedihnya saya :(

Pagi ni dpt call lagi dari Cikgunya yg dia tak siapkan homework. Bukan kali pertama, malah, kata cikgunya, rotan dah, bebel dah, denda dah. tapi sikapnya masih sama. Ketika first 2 cases berlaku, say atak terus marah. Sebaliknya saya bertanya Azeem, apa masalah dia - dia kata dia tak paham. After several tips mcmmana nak settle problem ketidakfahaman dia tu, nampak ok sikit. Tak lama lepas tu, berlaku lagi - cikgu dia call lagi bgtau dia masih tak siapkan homeworknya. Adoiii..tension dan malunya saya :( Time tu, kekdah kedua dah berjalanlah. Apa lagi? rotanlah jawabnya! At the same time, he was grounded - no bicycle for a month!

Pagi ni dpat call lagi. cikgunya marah2, sehinggakan mencadangkan saya memindahkan sekolah utk Azeem. Aduiii...serabut lah pulak.

What should  I do?



1 comment:

  1. aku rase dia xseronok skolah kt situ kot...cube ty dia btol2 sama ad dia happy or x school kt situ..bdk2 skng bkn mcm kite time dulu2..dulu kite ni ikut kate...skng bdk2 ni pelik sket, klu xsesuai dgn jiwa dia, dia mmberontak scara halus...cer ko ty dia hati ke hati...chewahhh...

    ReplyDelete