Friday, December 21, 2012

A Friend in Need...

Assalamualaikum!

Wah...lamanya tak ber blog. Alhamdulillah, Allah telah kurniakan saya semula anugerah menulis ini setelah saya `kehilangannya' almost half a year. Time preggykan Nadzmi hari tu, terasa semuanya dilakukan dgn berat hati. Sejujurnya, hendak menjalankan kerja hakiki saya pun terasa tersangatlah malasnya. Inikan pula menulis blog. InsyaAllah, selepas ini saya akan mulai aktif semula.



People come and go kan? Terutama sekali rakan-rakan kita. Agak sedih juga bila kita rasa kita dah serasi dgn seseorang, tapi tiba waktunya kita harus mengucapkan Selamat Tinggal. Mungkin ada yg beranggapan bahawa kita pasti bole berjumpa lagi, akan tetapi situasi adalah tidak sama dan tidak mungkin akan sama lagi.
Sejak saya mulai bekerja, saya agak sukar `di dekati'. Maklumlah, masing2 sudah mempunyai keluarga dan komitment sendiri, jadi istilah bff tu tak berapa ada dlm minda. Tetapi akan ada juga seorang dua rakan sekerja yg `melekat'. Alhamdulillah... dan terima kasih atas wonderful years bersama. Akan kukenang semuanya.
Entry ini khas utk ex guru SMK Taman Putri yg pernah duduk disebelah meja saya dan kini dua-duanya telah meninggalkan saya di sini. Rakan-rakan ini saya tidak pernah officially bersalam utk mengucapkan terima kasih dan selamat jalan kerana saya tiada daya dan tidak mampu utk kehilangan mereka. Tapi mereka harus pergi juga atas tanggungjawab-tanggungjawab mereka yg lebih penting.  InsyaAllah, kita akan kekal jadi best friend yg kita boleh share cerita pahit manis dan merangka masa depan kita bersama.
To Nurhanani Mohd Zawawi, Thanks for being such a wonderful friend and a shoulder to cry on - always. Cerita-ceritamu yg selalu menghiburkan hati akak. May Allah always grant you with good health and happy family.





 
 
[muka macam innocent je kan? Nnti time shopping  @ gossip dgn haku - MasyaAllah.....!] hehehhe





And to Huk Jatillah Yusoff, you too. Terima kasih atas sokongan dan bantuan yg diberikan selama ini. Hanya Allah yg dapat membalas jasa2mu. You are really a friend in need yg sangat-sangat budiman. Aku doakan kau akan lebih sukses di tempat baru nanti, okay.
[time ni tak best friend aaaahhh...time makan Nasi Kandar tak hengat kita!]
So, lepas ni, tinggallah saya dan Kak Midah dan Kak Mas dan Maria shj. Tu pun tak tau apa citer sbb pasni dengar-dengarnya GC akan dipindahkan ke bilik berasingan. Then by 2014 akan dipindahkan ke PPD pulak. Tak sanggup mak kena keja 8-4. Tolonggggg!

No comments:

Post a Comment