Friday, December 28, 2012

Selamat Tahun Baru!

Assalamualaikum,

Oohh...ketika rajin, mulalah nak menulis blog. Konon lah rajin. Dgn keadaan bilik yg gelap gelita dek takmo kejutkan Nadzmi dari tidur, plus sejuk aircond yg sedang-sedang sahaja, memang sesuailah menulis curahan hati, gitewwww?? (paling tak tahan kat laptop Vaio ni ada latarbelakang lagu favourite sepanjang zaman - Tercipta Untukku, Ungu.) hihihihi...
 
Hari ni mood agak gloomy. Smlm meeting yg pertama di sekolah utk sesi 2013, rasa berkobar-kobar walaupun mmber baik dah blah dari sekolah. Tu takpe lagi. Then, sampai ke sekolah kena pindah tempat dari tempat asal, ke bilik khas yg boss dah buat. Ohh..sentap jugak sbb dah biasa ber hu-ha, hu-ha kat bilik guru tu, atau bermabuk-mabukkan dgn air minuman Bliss kat belakang, tetiba kena berpisah dgn rakan-rakan segossip. ok, tahan lagi. Then, masa meeting mesyuarat 1/2013 tu, dah dpt khabar yang saya no longer Head of English Language Panel. Perasaan bercampur baur sebenarnya. Ini yg saya request saban tahun, tetapi baru tahun ini diperkenankan. Entahlah, sejujurnya, gembira ada, sedih pun ada. Yelah, selama 8 tahun memegang jawatan itu, saya seolah-olah sudah sebati dengannya. Ada pro dan ada cons. Tapi memikirkan jawatan GC yg disandang lebih berat tanggungjawabnya, saya akur. Kebetulan PMR result utk tahun 2012 meningkat lagi utk BI, yes, I know this is the right time to sit back and relax. Kata org, berundur diri lah ketika sedang di kemuncak agar lebih dihormati. InsyaAllah. (eerr...TGNA bila nak bersara?) haishhhh!! Intan! Intan! Back to discusssion ye.
 
Ok, ok, sambung lagi. Then pagi ni, dapat tahu yg Boss akan berpindah pulak. Terus rasa down abis2. Sejujurnya, saya serasi dgn boss yg ini. Jarang saya berjumpa dgn org atasan yg tahu banyak tentang staff2nya dan beliau adalah salah seorang drp pentadbir yg seperti itu. To be honest, saya agak skeptikal dgn Boss2 lelaki (heheheh...sori ya, ni generalization shj). Pada saya, bos2 lelaki ni biasanya pandai ckp shj, dan suka ambil jalan mudah. Jadi, dek kerana mentaliti spt itu agaknya sekolah kami akan mendpt Pengetua baru - Lelaki. Tskk...tsk..tsk...
 
 
Ok, kemas punya kemas, ini lah rupanya meja baru. Banyak barang2 panitia yg saya dah pulangkan untuk disimpan KP baru. Lapang betul meja saya kan? (Jgn terpedaya, nnti bulan 2 dah start mcm tempat kucing bertendang.)
 
So, minggu ni je sungguh memenatkan secara mental dan fizikal. Macammana nak berpositif menghadapi tahun baru?

No comments:

Post a Comment