Thursday, January 17, 2013

Mivecgirl in the Hoooussseee!!


Assalamualaikum...


Apa khabar semua? Wah...tanya khabar lah pulak. Takde, tetiba rasa mcm nak abadikan peristiwa petang tadi walaupun tak begitu penting. Tapi sbb tgh kemaruk nak menulis entry, maka saya nak tulis jugak.

Peristiwa tu biasa2 je, tapi ntah kenapa, dia mcm ada spark pulak. Bukan spark plug tau. Peristiwa ni ignite my passion toward cars semula. Macam dah rindu dgn bau2 hafkat dgn kedai2 tayar giteewww...
 

Petang tadi ada Mesyuarat utk Jurulatih Utama (JU) Bahasa Inggeris Daerah Kulai kat PPD Kulaijaya. Meeting punya meeting, dah reached almost 5 o clock. Time jalan nak ke kereta tu, Rajes ckp keta dia takleh start. Saya pun try lah ignite engine lagi. Ohh...saya rasa sbb bateri kot. Biasalah, kereta saya kereta lama, so, banyak dah penyakit2 kereta yg basic yg saya boleh kenalpasti sendiri. Dengan machonya terus ke boot kereta saya, cari2 kot2 terjumpa jumper. Hahahah...mmg ada pun. Then, saya terus bawa kereta saya ke hadapan kereta Rajes utk di jump kan. Perkara mudah je, tapi rasa seronok sbb dah lama tak buat kerja2 mcm ni. Ko bayangkan lah Senah, dgn baju batik crepe terangganu, dgn high heels, saya bole dgn poyonya meng jump kereta dengan diperhatikan oleh Pak2 Haji yg langsung tak tanya pun apa masalah kitaorg. Takpe lah, bole je settlekan sendiri.

Then, Rajes kata nak pergi kedai jugak, nak tanya apa problem etc. So, saya drive keta saya di hadapan, diikuti Rajes, utk ke kedai Botak (mamat ni namanya Woon Han, tapi saya dgn En FA dan rakan2nya mmg memanggil dia dgn gelaran tu).

On the way balik rasa seronok pulak. Dah lama tak bukak hood depan. Dulu time guna enjin Eterna, rajin jugak keta saya naik temperature. So, mmg dah bole hafal apa nak buat. Same goes bila tayar pancit, saya dah bole rasa bila driving dan bole tukar tayar sendiri (kalau nut tak ketat lah). Seronok dan rindu nak main kereta. Pergi hafkat tgk2 barang dan enjin, pergi kedai tayar tgk2 rim, pergi kedai Ah Beng tambah lampu bawah kereta... ooohhh! Tak! Tak! Yang tambah lampu kat bawah tu tak mungkin saya akan lakukan.

Time drive nak amek Tisya tu jugaklah saya tersenyum-senyum kambing bila teringatkan rakan sekerja lelaki yg ada kereta perdana juga menelefon saya ketika cuti akhir tahun hari tu:

Nazrin : beb, lu ada idea tak pesal keta gua gegar2 kat belakang bila bawak lebih 120?

Saya   :  Absober tak? Melayang-layang eh?

Nazrin : gua baru tukar aritu, siap tukar spring lagi.

Saya  : Alignment, balancing?

Nazrin : Gua dah buat sekaligus aritu.

Saya : Lu dah try tgk bush dia?

Nazrin : bush tu apa?

Saya : bush tu...bla..bla...bla...

Nazrin : mahal tak?

Saya : bush nya murah, tapi labour yg mahal sbb nak bukak arm semua...

Nazrin : wokeh2. Thanks beb.

 

Amacam?

So, saya rasa, saya nak mulakan semula dengan menukar no plet Perdana saya tu kepada yg lebih mantap dan bole buat org sentap. Ceeeewahhhh...

MIvecgirl in the House!

1 comment:

  1. wah !!! terbaik la kak.siyes ku kagum.ku ni kak tau 'melalak' je tau.isi minyak pun kadang ' abang la....tolong bole?'...ayark !! apapun x tau

    ReplyDelete