Sunday, May 15, 2011

Selamat Hari Guru 2011!

Assalamualaikum,

heheheheh...lama kan saya tak menulis entry baru? Biasalah...ikut `angin. Kalau angin bertiup sepoi-sepoi bahasa mcm mlm ni, rajin lah sikit saya menulis. Kalau setakat angin monsoon timur laut, mungkin adalah lebih afdal saya makan dan tidur sahaja...

Excited betul besok nak sambut Hari Guru. Bukan sebab menanti hadiah dari murid- murid, tapi lebih kepada excited dapat satu day-off di sekolah. Seronok tau di sekolah, having good time with colleagues dan anak2 murid. Seriously, saya nak berpesan kepada anak2 murid saya, please jgn habiskan wang anda untuk membeli hadiah kepada guru. Bukan material yg kami cari, tapi cukuplah anada semua `membalas' jasa kami dengan memberi perhatian di dalam kelas, mahupun dengan menyiapkan kerja2 anda dengan tekun. itu sudah cukup bermakna buat kami.

Tak sabar juga nak mendengar apakah kejutan dari Timbalan Perdana Menteri, yg juga merupakan Menteri Pelajaran? Naik gaji ke? Tapi mungkin juga tak berapa nak surprise sbb dulu ada jugak ckp mcm ni, tapi last2 hanya sebilangan guru je yg merasai tempiasnya.

Harapan saya hanya satu: wujudkan satu tangga gaji lain untuk guru-guru yang ada Master atau PhD. InsyaAllah, akan kekal lama lah kami di sekolah nnti. hehehehhehe...

No comments:

Post a Comment