Thursday, October 27, 2011

Singapore-Deepavali.


Assalamualaikum,
(gaya bagi salam mcm Prof Izzi Hj Ali)

Hehehhe....entry kali ni saya nak berkongsi pengalaman pergi ke Universal Studio Singapore (USS) time Deepavali semalam. Sebenarnya ini kunjungan kali kedua dlm masa 5 bulan. Oleh sebab kunjungan yg ni FOC, saya pun layankan je lah pergi. En FA punya ofis yang menaja sbb dapat reward CSI (Customer Service punya survey) tapi hanya untuk dua org saja. Jadi, saya terpaksa tinggalkan budak tecik dua org kat umah neneknya dan saya pun terpaksa berpoya-poya tanpa anak.  hehehehhe....

Dlm keadaan yg agak pokai (ngaku nih!) - saya ada 3 trips ahead dlm November ni, I have to allocate my money evenly for each trip, saya cuma tukar SGD100 saja, dan En FA pun tukar SGD100 = RM250 gitu lah. Dlm fikiran cuma nak relax, dan cover beberapa tempat yg aritu yg sempat pergi. Jadi masa kami agak terluang di situ, dan saya lebih byk melepak dan makan2 di situ. heheheheh...itu lah Intan kalau korang nak tau. Asyik maaaaaaakaaaaannnnn jer!

Trip kali ni lega banyak tau. Mungkin sbb bukan time cuti Summer, lagipun weekday, plus takde public holiday kat mana-mana negara (kecuali Malaysia dan Singapura), jadi org tak ramai mcm our first trip dulu. Masa menunggu setiap station pun sgt pendek. Kalau kawan-kawan nak pergi, mungkin time cuti sekolah bulan Nov ni is a good time to go. Kalau tak, berebut dgn omputih2, Filipinos2 yg sibuk nak menghabiskan cuti summer diaorg.

Jadi kawan-kawan, meh le tgk gambar-gambar yg sempat saya rakamkan sepanjang saya berada di sana. Sori lah ye, gambar tak mengikut susunan. Malas betul nak meng ejas nya!







 [Nasi Briyani dgn mutton curry, plus Indian prata] USD14.50. errrrr...jgn lupa kali dgn RM2.50 ya?

 [my meal: Nasi Briyani dgn ayam masala]

 [dtg USS ni dah pasang niat nak mkn Gingy]

 [ngaaappp...nak mkn ayam tu. tapi mcm kureng sket, sbb wings dan breast bukanlah fav part saya. I'm a drumstick and thigh person]

Time dah tak tau sgt nak buat apa, ngeteh lagi lerrr... [at Celebrity Cafe and Bakery : caffe latte, Red Velvet dan Sweety Pink Cupcake]


[ni complimentary dish dgn set Ayam Masala tu. So-so je lah]

[depan perkampungan nelayan ala2 dlm citer Hollywood tu]
[ambik gambar je lebih, naik tak berani!]

[Garret Popcorn yg di war-warkan sgt sedap, tapi biasa-biasa sahaja. Saya try yg paling basic Buttery Plain -$4, dgn yg paling mahal Almond Caramel Crisp $9- takde apa yg menarik pun?]


[ini bekalan yg saya sempat bawa pada hari tu -mee goreng bodo, dgn chicken & cheese sandwich, Evian Malaysia. Makan sebaik sahaja sampai sbg sarapan sbb memang expect byk cafe yg belum dibuka. Bekas pun bawa yg stok bole di letgo selepas makan]

 [sampai-sampai je kat USS jam 10 pagi, kita blasah makanan dulu. Kang laparrrrr....]

 [tgh mkn mee goreng bodo]

 [Gingy yg bersedia utk dimakan, dan duit Brunei yg dapat selepas beli Gingy : di sini duit Brunei bole digunakan, tetapi TIDAK Ringgit Malaysia...sob...sob.. sob...] eh, lupa nak ckp: a must buy item here is MAGIC POTION BOTTLE. Tapi beli kat Far Far Away Castle sbb kat station lain jual bottle lain pulak. $13 tapi pastu bole refill air dgn $2.


 [salah satu adegan dlm showcase Waterworld]

 [korang tgk lah apa nak jadi dgn minah ni... kerjanya maaaakaannnn je!]- time ni makan kat OASIS CAFE

 [dpn kedai pizza. Nasib baik takde logo HALAL. kalau tak, sure dah masuk punya]

[sample food kat depan kedai pizza]

 
[korang tgk lah betapa konsentrasinya saya ketika makan]

ok, itu saja buat kali ni. InsyaAllah tahun depan nak pergi sekali lagi sbb bulan Disember ni, Transformers punya station dah nak bukak dah. Nak bwk anak-anak esp si Azeem tgk station yg sememangnya dia expect utk tgk. dan.... Mungkin next trip nak explore lebih ke Sentosa Island tu lah.



Jgn lupa Universal Studios Singapore: lepas ni Johor nak bukak Legoland pulak bulan April ni. Abis la koranggggg...  hahahhahahahaha....(ketawa mcm Jin dlm citer Ahmad Albab)...

No comments:

Post a Comment