Thursday, March 3, 2011

ada apa dengan breakfast?

Assalamualaikum,

Sesuai dgn tajuk blog saya yg ada kene mengena ttg parenting, saya kali ni nak cerita ttg breakfast. sebenarnya ini entry tertunggak sbb smlm saya keletihan yang teramat lah sgt. panas berjemur di stadium telah menjadikan saya seperti sayur yg kena salai, yg bukan shj kelembikan, tetapi juga kehitaman. hehehehhehe.....


Jadi, nak dijadikan cerita, pagi tadi saya menyediakan breakfast spaghetti bolognese (apa lah, org lain mkn spaghetti ni buat dinner, saya buat breakfast lak!). Saya kalau boleh, nak attract anak2 supaya breakfast di pagi hari, sebelum ke sekolah. kalau boleh, tak mau anak2 ke sekolah dgn perut kosong. mmg betul, kadang2 kita takde `sun' nak menyuap makanan pagi2 buta. Tapi kajian dah menunjukkan bahawa kanak2 yg bersarapan pagi sebelum ke sekolah dpt menjana otaknya hingga ke 85% sehingga ke jam ketiga selepas dia mengambil sarapan. Jadi, kwn2...meh le kita bersarapan. Pujuk la si abang, si kakak tu bersarapan dulu ok. Mmg lah susah, maklumlah...budak2 kan? Tapi kita pun kena lah bg contoh.  hahahahhaha...pandai ckp je saya ni. Sbb tu lah, spaghetti tu, Azeem makan 2 suap je, yg selebihnya Mama yg belasah. Termasuk kek coklat yang kat sebelah tu. Tu semua Mama yang kerjakan. hehehehehhehe,,,

A journey of a single step, begins with single step.

1 comment:

  1. weh. dapat tak poskan kek coklat ko? nak mintak buatkan cheesecake lagikla susah nak ngeposnye.. bole ko survey2? nanti anak aku yg kedua ni ngencesss...... hahahahahh

    ReplyDelete