Thursday, April 21, 2011

apa yang saya buat on weekend?

Assalamualaikum,

Minggu ni punya weekend agak tidak efektif dan productive. Batrisyia demam dan saya menghabiskan masa saya dengan melayan kerenahnya. Alhamdulillah, Batrisyia ni budaknya tak lah cerewet dan mengada-ngada sangat waktu demam. Dia akan memakan ubat ikut time, menghabiskan masa dengan tidur dan menonton Geng Bas Sekolahnya. Takde lah dia nak mendengus-dengus, atau menangis-nangis yg melampau. Kalau tak, harus....saya yg akan menangis-nangis kebengangan nanti. Heheheheh....

Bila saya tidak dpat berjalan-jalan atau memenatkan diri, maka saya akan kategorikan sebagai tak produktif. Ntah la, dah biasa ke sana-sini. Bila terpaksa duduk rumah 2 hari berturut-turut, terus rasa blur kan? Hahahahha...tak...bukan itu objektif saya menulis entry kali ni, tapi saya nak share antara aktiviti2 yang saya selalu buat pada hujung minggu. Cuba korang teka, apakah ia? Adakah......


1.  Membuat kek?
     - salah!

2.  Menonton wayang bersama anak-anak?
    - salah!.......

3.  Jalan-jalan cuci mata?
    - pun salah!

4.  mengambil gambar utk fotografi perkahwinan?
    - salah jugek! (heheheh...minggu ni free....cuma time cuti sekolah bln 6 ni dah FULL)


nak tau? nak tau? haaa....sekarang ni, saya dah berani buat satu perkara ni tau. saya cuba nak pecah tembok yg ada dalam diri sendiri.
Tak yah ckp banyak lah, cuba tgk sendiri...

[Hanim sedang mengedar handouts- serius je mukanya]

[brief description on the criteria]
[khusyuknya budak2 Bandar Putra mendengar. Kalaulah budak2 Taman Putri pun canni, kan bagus]


Haaaa...inilah dia. Memberi ceramah teknik menjawab PMR dan SPM. Saje je mengisi masa lapang. Sebenarnya, saya sudah agak lama juga berkecimpung dlm dunia penceramahan ni. Tapi lately, tawaran dan jemputan semakin meningkat. Mungkin juga ianya disebabkan kesedaran murid-murid untuk menjawab setepat mungkin dalam peperiksaan, dan bukan hanya bergantung kepada kemahiran sedia ada shj.

 [yg ni bukan shj tamat sessi Q&A, but they want more!]

[dan lihatlah betapa poyo nya aku...] hahahahahahahha....

Jadi, sekiranya anda seorang guru, apakata kita share network di sini, berkongsi ilmu dan sebarkan kepada anak2 murid kita. Tapi korang jemput untuk English PMR dan English SPM tau, kalau Add Maths, confirm saya lariiilkkkk.....


ps: gambar semua adalah ihsan Kak Julia SMK Bandar Putra with her Sony DSLR.  Pssttt...akak, pasni kita buat jaringan Guru-Guru Perempuan Kulai with DSLR ye?

2 comments:

  1. ha.. bagus2 mengorak langkah kanan nih...
    pasni bole la ko apply GC kak intan...

    ReplyDelete
  2. alhamdulillahhh!!mama intan boley!!!!

    ReplyDelete