Friday, April 8, 2011

macaroni in chicken soup

Assalamualaikum,

heheheheh....lmbt sikit nak tulis entry utk hari ni. My VAIO baru sampai setelah satu hari menghilang. Tapi takpelah, saya teruskan jugaklah dengan agenda saya untuk hari ini.

Selalunya, blog saya berkaitan dgn apa yg saya lakukan kan? Tapi ramai juga rakan-rakan yg request utk jadikan ini sebagai medan berkongsi resepi dari apa2 yg saya masak. Saya kata, InsyaAllah...tak janji juga sbb saya ni ada `anginnya', Lagi satu, saya ni takde resepi specific, main campak2 je. Then, try rasa lagi. Then, kalau ada rasa yg kurang tu, saya tambah la apa2 yang patut.

ok, macaroni dengan chicken soup ni dinner saya sebentar tadi. Tak larat lah nak masak beria-ia hari ni. Satu hari bermeeting di SMK Indahpura1 untuk Bengkel Pemurnian Soalan. Jadi, ini shjlah yg saya mampu. Tapi takpe, ini antara favourite food Azeem. Berlainan dengan En FA, Azeem agak gemar dgn pasta dan makanan omputih ni, terutama fish and chips dia lah. Pancake pun dia suka juga. Alah...pendekkata, mcm2 lah yg dia suka. Mcm ada org tu yg suka makan kat TGIF, dah byk kali ajak saya repeat session di JOTIC JB. InsyaAllah...gaji bulan ni eh?

Ok, saya try share apa yg saya boleh la ye?

3 ulas bwg merah
2 ulas bwg putih
1/2 biji bwg besar
2 inci halia
(semua ditumbuk) - tumiskan, bila agak2 dah naik bau, masukkan bahan2 di bwh.

half chicken - potong kecil2
carrot - dipotong dadu
1 btg leek
1 btg celery

1 sudu kecil white pepper
1 ketul kiub Ayam Maggi
1 sudu besar sos tiram

bila semua dah well mixed, masukkan air utk dijadikan sup.

Then, rebus dan tos kan macaroni. Taaaadaaaa....dah siap!


Selamat mencuba dgn menu mudah dan sihat ini!

No comments:

Post a Comment